اولین مرجع تخصصی نیازمندی‌های آنلاین صنعت پزشکی
{{cartLength}}
{{cartLength}}
ثبت آگهی رایگان
سیستم ایمنی / 10 فروردین 1399

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه باید بخوریم؟

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چه باید بخوریم؟

چقدر خوب می شد با خوردن یک غذای خاص و جادویی در مقابل همه نوع موجودات مضر شناور(میکروب ها و ویروس ها ) در اطرافمان محافظت میشدیم؟

تازه تصور کن اون خوردنی  جادویی  میتونست شکلات باشه :))

البته به این سادگی ها هم نیست. شستشوی دست ها بهترین دفاع در برابر مبتلا نشدن به ویروس هاست. و همچنین خواب کافی جزء مهمی از یک دفاع قوی است.

نوع تغذیه  ، در توانایی بدن در جلوگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا نقش دارد. هرچند این موضوع به یک یا دو نوع غذا محدود نمیشود. موادمغذی و سایر ترکیبات  موجود در رژیم غذایی روزانه  بر سیستم ایمنی شما که چقدر ضعیف یا قوی است اثر دارد.

در اینجا چند عادت غذایی که شما را سالم نگه می دارد را معرفی میکنیم:

هر روز میوه و سبزیجات بخورید.

میو ها و سبزیجات ویتامین هایی را تولید می کنند که نقش کلیدی در سیستم ایمنی بدن دارند.

ویتامین c در خوراکی هایی مثل توت فرنگی، فلفل دلمه ای، بروکلی و مرکبات به کارکرد سلول های سیستم ایمنی کمک میکنند، که شامل فاگوسیت هاست( نوعی که ذرات بالقوه مضر را می بلعد). ویتامین A به سالم نگه داشتن بافت های دهان، روده و دستگاه تنفسی کمک میکند و در سیب زمینی های شیرین، اسفناج، هویج و طالبی پیدا می شود. به یاد داشته باشید خوردن میوه ها و سبزیجات طبیعی بهتر از استفاده مکمل ها به صورت تکی هست. زیرا همه اجزای موجود در مواد غذاهای طبیعی برای ایجاد حفاظت بهتردر تعامل هستند.

 برنامه غذایی خود را سرشار از پروتئین کنید.

دریافت پرو تئین خیلی کم می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. غذا های سرشار از پروتئین، اسید های آمینه مورد نیاز برای ساخت پروتئین های ضروری در بدن، از جمله آنتی بادی ها(پادتن) را تامین می کند. .مواد غذایی مانند گوشت گاو ،بادام زمینی و نخود حاوی روی هستند.روی ماده معدنی است که بدن شما از آن برای ساختن سلول های T استفاده می کند.(سلول‌های T کشنده به طور مستقیم به سلول‌های آلوده به ویروس و سلول‌های سرطانی حمله می‌کنندو ان ها را از بین می برند)

غذاهای تخمیر شده را وارد سبد غذایی خود کنید.

غذاهای تخمیر شده برخلاف غذاهای دیگر ، با آنزیم هایی که به دستگاه گوارش بدن کمک می کنند میزان اسید معده و باکتری های روده را متعادل کرده و باعث می شود روده مواد مغذی بیشتری را جذب کند .

از غذاهای تخمیر شده میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

ترشی کلم رنده شده بر پایه سرکه 
ماست
کفیر(kefir):نوعی دوغ
کامبوجا: نوعی نوشیدنی که براحتی میشود در خانه درست کرد
 

در وعده های غذایی خود از چاشنی استفاده کنید.

هر غذای گیاهی دارای ترکیبات مفید و منحصر به فردی است که باعث تقویت سلامتی می شود.

ادویه ها و چاشنی هایی مانند سیر، زنجبیل، پونه کوهی و دارچین مورد تحقیق قرار گرفته اند. آنها این قابلیت را دارند که  به عنوان ضد میکروب ها، ضد التهابات و آنتی اکسیدان محافظ سلول عمل کنند. این چاشنی ها  درمان جادویی نیستند ومصرف انها به شکل قرص نسبت به صورت طبیعی  اثربخشی کمتری دارند. ولی اضافه کردن عطر و طعم به  غذاها با این ترکیبات به این معنی است که شما در وعده های غذایی روزانه خود ترکیبات مفید بیشتری  بدست می آورید.

منبع:https://wb.md/2UsFSKc

اشتراک گذاری :