اولین مرجع تخصصی نیازمندی‌های آنلاین صنعت پزشکی
{{cartLength}}
{{cartLength}}
ثبت آگهی رایگان
عمومی پزشکی / 26 بهمن 1398

کارهایی که هر مادری برای سلامتی خود، باید انجام دهد

کارهایی که هر مادری برای سلامتی خود، باید انجام دهد

ما مادران را تشویق می‌کنیم که سلامتی خود را در اولویت بگذارند و قدم‌های ساده‌ای را برای زندگی سالم‌تر و امن‌تر، بردارند. مادر بودن، یعنی مراقبت از دیگران، اما چیزهای کوچکی وجود دارد که مادران می‌توانند انجام دهند تا از خودشان، مراقبت کنند. مادران در هر سن و سالی می‌توانند قدم‌هایی را برای رسیدن به یک زندگی امن‌تر و سالم‌تر، در پیش بگیرند.

 

خوراکی‌های سالم بخورید

شما احتمالاً به خانواده‌ی خود گفته‌اید: "میوه و سبزیجات بخورید" این توصیه‌ی خوبی برای خود مادران هم است.

رژیم‌های سلامتی که سرشار از میوه ها و سبزیجات هستند، می‌توانند خطر سرطان و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش دهند. میوه ها و سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، فیبر و سایر موادی را هم که برای سلامت بدن، مهم هستند، تأمین می‌کنند. خیلی از میوه ها و سبزیجات، به صورت طبیعی، چربی و کالری پایینی دارند.

غذاها و نوشیدنی‌هایی که کالری بالا دارند، شکر، نمک، چربی و الکل را کم کنید.

 

تحرک خود را بیش‌تر کنید

فعالیت فیزیکی را در برنامه زندگی خود بگنجانید؛ این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود، انجام دهید. فعالیت فیزیکی، فایده‌های زیادی دارد. به شما کمک می‌کند:

وزن خود را کنترل کنید

خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می‌دهد

خطر ابتلا به دیابت نوع دو و سندرم متابولیک (Metabolic Syndrome) را کاهش می‌دهد

خطر بعضی سرطان ها را کم می‌کند

استخوان‌ها و عضلات شما را تقویت می‌کند

باعث بهبود خُلق و سلامت ذهنی شما می‌شود

توانایی شما را برای انجام کارهای روزمره، بیش‌تر می‌کند و اگر مُسن هستید،

شانس اینکه عمر طولانی‌تری داشته باشید را افزایش می‌دهد

راه‌های زیادی برای انجام دادنِ فعالیت فیزیکی، وجود دارد. راه رفتن، دویدن، رقص، دوچرخه‌سواری، شنا، باغبانی یا هر کاری که به شما کمک می‌کند تا حداقل به طور میانگین، دو ساعت و نیم در هفته، فعالیت فیزیکی داشته باشید.

 

به اندازه کافی بخوابید

خواب کم می‌تواند با بعضی بیماری‌های مزمن و دیابت ها، بیماری قلبی عروقی، چاقی و افسردگی، ارتباط داشته باشد. احساس و عملکرد شما در طول روز، به این بستگی دارد که شب قبل، چقدر خوابیده باشید.

 

استرس خود را مدیریت کنید

استرس می‌تواند مفید باشد و به شما کمک کند که مهارت‌های خود را توسعه دهید، به طوری که بتوانید در طول زندگی خود، با موقعیت‌های جدید و تهدیدکننده، سازگاری پیدا کنید. با این حال، زمانی که استرس به قدری شدید می‌شود که توانایی شما را برای مراقبت از خود و خانواده‌تان، تحت تاثیر قرار می‌دهد، جنبه های مفید استرس، از بین می‌رود. بهترین راه برای مدیریت استرس، مراقبت از خود (Self-care) است:

از مواد مخدر و الکل، پرهیز کنید

به دنبال حمایت عاطفی باشید

با جامعه، ارتباط داشته باشید

منفعل نباشید

 

سابقه زندگی خود را به اشتراک بگذارید

سابقه سلامت خانواده خود را بدانید و به بقیه هم منتقل کنید، که این سابقه، یک سند نوشته‌شده یا تصویری از بیماری‌ها و شرایط سلامتی کنونی در خانواده‌تان است. اعضای خانواده ژن‌ها، رفتارها، سبک زندگی و شرایط محیطی را با یکدیگر، سهیم هستند که همین موضوع ممکن است بر روی سلامت و خطر ابتلا به بیماری مزمن آنها، تاثیرگذار باشد. وضعیت سلامتی خانواده شما می‌تواند برای مشخص کردنِ ریسک های سلامتی شما و کودک شما، مهم باشد.

 

ریسک ها را کم کنید

مشکلات دوران بارداری ممکن است بعدها، مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد کند. به طور مثال، زنانی که در دوران بارداری خود، دیابت دارند یا تنش‌های خیلی زیادی را در طول دوران بارداری خود، تجربه می‌کنند، احتمال بیش‌تری دارد که زمانی که سن آنها بالا می‌رود، دچار بیماری های قلبی عروقی و متابولیک شوند. ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را با تغییر سبک زندگی، کاهش دهید:

قبل از آنکه باردار شوید، با پزشک خود، درباره تمایل ذهنی خود به مراقبت از سلامتی، صحبت کنید. مطمئن شوید که به پزشک خود، درباره هر نوع شرایط دارویی خاص خود که ممکن است داشته باشید، بگویید؛ مثل آرتریت، دیابت، اختلالات غذایی، فشار خون بالا و بیماری های آمیزشی.

 

خود را چکاپ کنید

خیلی از زنان افسردگی را تجربه می‌کنند؛ زنان باردار، زنانی که به‌تازگی وضع حمل کرده‌اند، و زنانی که باردار نیستند. افسردگی امری رایج است. اگر نگران احساسی که تجربه کرده‌اید، هستید، مهم است که با پزشک یا پرستار خود، درباره‌ی دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود، صحبت کنید. اگر دارید فکر می‌کنید که به خود آسیب بزنید یا کسی را با این ویژگی می‌شناسید، فوراً به کسی که می‌تواند کمک کند، اطلاع دهید.

 

عشق را به اشتراک بگذارید

عشق خود را با برنامه‌ریزی برای بارداری خود و مشارکت در رفتارهای مرتبط با سلامتی، قبل از اقدام به بارداری، نشان دهید.

 

منبع: مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری

لینک آگهی های پین پست

 

اشتراک گذاری :