اولین مرجع تخصصی نیازمندی‌های آنلاین صنعت پزشکی
{{cartLength}}
{{cartLength}}
ثبت آگهی رایگان
دسته بندی / استنفورد

نحوه معاینه سفت شدگی عضلات

همانند نشانگان خستگی مزمن، فیبرومیالژیا نیز موجب درد جسمانی همراه با خستگی (به عنوان علامت ثانویه)، بی‌خوابی و افسردگی می‌شود. علت آن ناشناخته است، اما استرس می‌تواند یک عامل باشد. ورزش در کاهش علائم فیبرومیالژیا بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به این بیماری اغلب سطح سروتونین پایین...

همانند نشانگان خستگی مزمن، فیبرومیالژیا نیز موجب درد جسمانی همراه با خستگی (به عنوان علامت ثانویه)، بی‌خوابی و افسردگی می‌شود. علت آن ناشناخته است، اما استرس می‌تواند یک عامل باشد. ورزش در کاهش علائم فیبرومیالژیا بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به این بیماری اغلب سطح سروتونین پایین است. گیاهان دارویی که برای نشانگان خستگی مزمن مفید هستند ممکن است به این بیماری نیز کمک کنند.  الف) مواد مغذی مورد نیاز فیبرومیالژیا منیزیم - 600- 300 میلی گرم، همراه با 1400 -1200 میلی گرم سیترات، آسپارتات یا اسید مالیک ممکن است درد عضلانی را کاهش دهد. ویتامین ای - 300-100 واحد بین المللی همراه با سایر توکوفرول‌ها؛ می‌تواند علائم را کاهش دهد. اس-آدنوزیل متیونین- 800 میلی گرم؛ درد و افسردگی را کاهش می‌دهد. 5-هیدروکسیتریپتامین- 100-50 میلی گرم، 3 بار در روز، موجب افزایش سنتز سروتونین، کاهش درد و بهبود کیفیت خواب می‌شود، همراه با منیزیم و 300 میلی گرم خیسانده گیاه سنت جونز میتواند حداکثر تأثیر را داشته باشد.     ب) غذاهای مفید برای فیبرومیالژیا میوه‌های تازه؛ ماهی تن آلباکور؛ سبزی‌های تازه؛ ماهی ساردین؛ غلات کامل؛ شاه ماهی؛ ماهی‌های روغنی؛ ماهی خالمخالی؛ ماهی آزاد؛ مغزها؛ دانه‌ها؛ روغن زیتون کاملاً خالص؛ زنجبیل؛ زرد چوبه. ج) گیاه درمانی مفید برای فیبرومیالژیا ریشه شیرین بیان - 2 میلی گرم سه بار در روز برای 8 هفته؛ عشقه - 1 تا 2 گرم با فاصله پس از ریشه شیرین بیان استفاده شود؛ خربق سیاه – دارای خواص ضد التهابی. کندر - 2 کپسول، روزی 2 بار، دارای خواص ضد التهابی. د) سایر توصیه های مفید برای فیبرومیالژیا رایحه درمانی کافور - ماساژ، دارای یک اثر گرم کننده که بهبود و التیام را تسریع می‌کند.  طب چینی طب سوزنی - بسیار مؤثر در تسکین درد و سایر علائم. طب فیزیکی ماساژ – گردش خون را تحریک  و درد را در نواحی سفت ساکت می‌کند؛ مداخلات بافت‌های عمقی؛ حرکت درمانی‌ها؛  قطبیت درمانی. درمان ذهنی – جسمی مراقبه- استرس را کم می‌کند؛ یوگا- آساناها یا تمرینات کششی ماهیچه‌ها را به حالت استراحت درآورده و علائم را تسکین می‌بخشد. خواب درمانی- درد ماهیچه‌ای خستگی و بی‌خوابی را کم می‌کند.