روش های موثر در کاهش سایز شکم

- تا می توانید فیبر قابل حل بخورید. فیبر قابل حل باعث جذب آب شده و در نتیجه غذا دیرتر در بدن هضم می شود. رشته فرنگی شیرین، نودل شیراتاکا، جوانه کلم بروکسل، آووکادو، حبوبات و زغال اخته.

- چربی اشباع شده مصرف نکنید. چربی اشباع شده با افزودن هیدروژن به روغن معمولی تولید می شود. مصرف این نوع روغن ها به مشکلات قلبی عروقی و چاقی مفرط منجر می شود. اگر می خواهید شکم صافی داشته باشید، حتما حتما روغن را کنار بگذارید.

- پروتئین زیاد مصرف کنید: پروتئین بهترین ماده غذایی برای کنترل وزن است. مصرف زیاد پروتئین باعث افزایش هرومون سیری PYY و در نتیجه کاهش اشتهاد می شود. همچنین پروتئین سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد و به حفظ توده ماهیچه در بدن می شود.

- اضطراب را کم کنید: بله! استرس و اضطراب باعث می شود شکم بزرگی داشته باشید. زیرا در زمان استرس داشتن، کریستول در بدن ترشح می شود که به نام هورمون استرس هم شناخته می شود. کریستول نیز باعث افزایش اشتها می شود. در بدن خانم ها کریستول بیشتری نسبت به از آقایان تولید می شود.

غذای شیرین نخورید:‌ برخی غذاها و شیرینی ها مملو از شکر هستند. ماده ای که شما را به سمت دیابت و البته شکمی بزرگ سوق می دهد. حتی شیرین کننده های طبیعی مانند عسل واقعی هم به توصیه پزشکان، باید به صورت محدود مصرف شوند.

- ورزش ایروبیک انجام بدهید: بهترین درمان برای یک شکم بزرگ، انجام حرکات ایروبیک است. هر چقدر هم رژیم بگیرید، باز هم برای داشتن یک شکم تخت، به ایروبیک نیاز دارید. کمترین زمان لازم برای انجام حرکات ایروبیک موثر، ۱۵۰ دقیقه در هفته است.

- کربوهیدرات مصرف نکنید: کربوهیدرات ها دشمن شکم تخت هستند. افرادی که در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند و خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باید نسبت به میزان مصرف کربوهیدرات دقیق باشند. محصولات تولید شده از غلات، بیشترین میزان کربوهیدرات را دارند.

- روغن نارگیل مصرف کنید: روغن نارگیل یکی از سالم ترین روغن ها در جهان است. روغن نارگیل متابولیسم را افزایش داده و حجم چربی دور شکم را کاهش می دهد. البته روغن نارگیل کالری بسیار بالایی دارد.

ورزش کنید (وزنه برداری): ورزش های مقاومتی، مانند وزنه برداری یکی از بهترین درمان های چاقی دور شکم است. تحقیقات نشان می دهد ترکیب ورزش های مقاومتی و حرکات ایروبیک، تاثیرگذارترین روش برای داشتن شکم تخت است.

- نوشیدنی صنعتی نخورید: نوشیدنی های صنعتی را با فروکتوز مایع شیرین می کنند. فروکتوز یکی از مهمترین عوامل چاق شدن شکم است. مغز، کالری مایعات را به روش غذای خشک محاسبه نمی کند، به همین دلیل دیرتر از یک غذای جامد شیرین، به شما پیغام سیری می دهد. پس، نوشابه را حذف کنید.

- خوب بخوابید: خواب از جنبه های مختلفی بر سلامت شما تاثیر دارد. خواب کامل و آرام، در کاهش وزن تاثیرگذار است و داشتن شکم تخت را تضمین می کند. در طول شب هر فرد بالغ باید دست کم هفت ساعت بخوابد. اگر اینگونه نیستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. نه فقط برای داشتن یک شکم تخت، بلکه برای داشتن بدنی سالم.

- چای سبز بنوشید: چای سبز بهترین نوشیدنی سالم برای بدن است. زیرا هم کافئین به بدن می رساند و هم آنتی اکسیدان. در عین حال، بهترین حالت این است که چای سبز و ورزش در کنار هم باشند تا شکم تخت داشته باشید.

- روش ها را ترکیب کنید: برای اینکه هم بدن به رژیم عادت نکند و هم خودتان خسته نشوید، می توانید از ترکیب چند رژیم مختلف اما شبیه به هم استفاده کنید