حالت تهوع صبحگاهی(۱۰ راه برای کاهش آن) (بخش دوم)

غذاهارا سرد بخورید تا بوی آن ها کمتر شود.

۳)فعالیت فیزیکی و ذهنی داشته باشید

داشتن فعالیت فیزیکی در هنگام  بارداری می‌تواند به کاهش علائم  بارداری از جمله حالت تهوع کمک بسزایی کند.

داشتن مشغله باعث می‌شود که ذهن خود را از داشتن حالت تهوع دور کنید. خواندن کتاب، حل پازل، دیدن تلویزیون و پیاده‌روی کوتاه می‌توانند مواردی برای پر کردن وقت شما باشند.

۴)مایعات کافی بنوشید

برای حفظ سلامت، لازم است که همیشه بدن را سیراب نگه دارید به خصوص در زمان  بارداری.

درست است که خوردن هشت لیوان آب در روز در حالیکه حالت تهوع دارید کار دشواری است اما سیراب بودن می‌تواند احساس تهوع را کاهش دهد.

اضافه کردن سرکه‌ی سیب و عسل به آب، آن‌را خوش طمع‌تر خواهد کرد.

لیس‌زدن قطعات یخ از آب یا آبمیوه نیز می‌تواند یک روش موثر باشد.

۵)چای زنجبیل و نعناع

زنجبیل به منظور کمک به گوارش و کاهش مشکلات معدوی، استفاده‌ی زیادی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده احتمالا در کاهش حالت تهوع نیز موثر خواهد بود.

نحوه‌ی استفاده آن می‌تواند به شکل مزه مزه کردن ویا افزودن قطعه‌ای از آن به آب یا چای باشد.

خوراکی‌هایی مانند نان زنجبیلی یا کوکی زنجبیلی نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشند.

چای نعناع نیز به تنظیمات عملکرد معده کمک می‌کند.

۶)لباس کم و راحت

لباس‌های تنگ و چسبان می‌تواند علائم حالت تهوع را افزایش دهد. زنانی که در هنگام  بارداری حالت تهوع را تجربه می کنند، زمانیکه لباس‌های راحت‌تری پوشیده‌اند علائم کمتری خواهند داشت.

۷)ویتامین ها و مکمل‌ها

مکمل‌ها باید تنها زیر نظر پزشک مصرف شوند.در صورتیکه شما از ویتامین ها استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را پیش از خواب و همراه خوراکی بخورید.

ویتامین B6 به کاهش حالت تهوع کمک می کند.

مکمل‌های آهن که در طول  بارداری تجویز می‌شوند می‌تونند سبب حالت تهوع شوند.پزشک احتمالا دز پایین‌تری از آن را تجویز خواهد کرد. مکمل‌های آهن را با آب پرتقال یا دیگر مایعات دارای ویتامین c  مصرف کنید تا جذب آن را افزایش دهد.

۸)از نور نمایشگر رایانه پرهیز کنید

نور منیتور بسیار تاثیر گذار است و معمولا به آن توجه زیادی نمی‌شود. این موضوع می‌تواند با حالت تهوع صبحگاهی در ارتباط باشد.

استفاده نکردن از کامپیوتر شاید غیرممکن باشد پس لازم است برای کاهش اثرات آن، اندازه‌ی کلمات را درشت‌تر کنید نور پس زمینه را به رنگ‌های ملایم‌تر و صورتی تغییر دهید. با این کار تاحدودی تاثیر آن را بر چشم ها کاهش دهید.

۹)اجتناب از محرک‌ها

حالت تهوع صبحگاهی با افزایش حساسیت نسبت به بو همراه است.

برخی بوهای تند می‌توانند سبب تشدید علائم شوند اما بو کردن رایحه‌هایی مانند لیمو و رزماری می‌توانند آرام‌بخش باشند.

فرد باید بتواند تشخیص دهد که کدام یک از محرک‌ها سبب تشدید حالت تهوع او می‌شود. و درنتیجه تا حد ممکن از آن‌ها دوری کند.

۱۰) رفلاکس اسید

بعضی مواقع، حالت تهوع و استفراغ سبب رفلاکس اسید می شود.

پزشک احتمالا برای فرد داروی ضد اسید تجویز می‌کند، به منظور کاهش سطح اسیدیته‌ی معده و آن را پیش از خواب و قبل از حالت استفراغ باید مصرف کرد.

همیشه در هنگام  بارداری پیش از مصرف هرگونه دارو باید با پزشک خود مشورت کنید.

دیگر درمان‌ها مانند فشار درمانی نیز می‌توانند کمک کننده باشند. به کار بردن فشار در نقاط خاصی از بدن به کنترل علائم کمک خواهد کرد. از این نمونه می‌توان به motion-sickness اشاره کرد که به بازو متصل می‌شود.

رژيم

غذاهای سرد

میوه‌های پوست‌کنده و سبزیجات

غذاهای کم ادویه و ساده مانند سوپ مرغ

خوراکی‌هایی مانند:

چوب‌شور

ژله

آبنبات‌ها با طعم‌های مختلف مانند نعناع، لیمو و زنجبیل باعث کاهش حالت تهوع می‌شود.

دارودرمانی درصورتیکه دارای عوارض می‌باشد، در هنگام  بارداری توصیه نمی‌شود.

با پزشک خود در رابطه با روش‌های غیر دارویی برای درمان حالت تهوع  بارداری مشورت کنید.